Frekvensen af ord






Når man har ambitioner om kun at skrive om ord, vil frekvensen af opslag helt naturligt svinge meget. Der ligger ikke fem kapitler klar i mit mentale bibliotek, ligesom der heller ikke er nedfældet en færdig plan for indholdet. Kun skal her være ord. Så meget ved jeg. 


Ord om alt og alt om ord.


Udfordringen til mig selv er, at jeg vil forsøge at gøre en tekst interessant uden at indeholder noget, der handler om verden i nuet.  Tid, sted, vejr, samfundsforhold, helbred eller økonomi bliver fjernet fra ligningen, men er det overhovedet muligt at formulere noget, der er værd at skrive eller læse om, hvis det kun er ordet der bestemmer og ikke verdens gang? Det må tiden vise og læseren afgøre, og indtil videre er det her stadig kun en forsigtig begyndelse på en øvelse, som i bund og grund har til formål at få mig, skribenten, til at sætte farten ned. Jeg har allerede en langsom hverdag, og i manges øjne vil mit daglige tempo være stressende i sig selv fordi der nærmest intet tempo er. Kun den ene dag efter den anden. Tvunget af omstændigheder er det en helt nødvendig konsekvens og mit bevidste valg, men alligevel har fart og overfladisk stillingtagen sneget sig ind i mine rutiner på de sociale medier og det dem jeg vil fjerne mig lidt fra. Herinde.









Kommentarer